REGULAMIN KORZYSTANIA Z USŁUG MEDYCZNYCH

PreMediCare Sp. z o.o.

Pacjenci PreMediCare Sp. z o.o. zobowiązani są do zapoznania się z regulaminem oraz jego przestrzegania zgłaszając się na wizytę obejmującą proponowane procedury medyczne (inwazyjne lub nieinwazyjne, odpowiednio z lub bez naruszenia ciągłości tkanek). Pacjent akceptuje regulamin bez konieczności jego podpisania. Poniżej przedstawione są̨ ogólne warunki i zasady korzystania z usług PreMediCare Sp. z o.o. zwanej dalej „Centrum medycznym”.

§ 1 Godziny otwarcia

Centrum medyczne świadczy usługi od poniedziałku do piątku w placówce przy ul. Czarna Rola 21/19 w Poznaniu. Nieczynne jest w soboty, niedziele, dni ustawowo wolne od pracy oraz inne wybrane dni.
Godziny otwarcia:

  • Poniedziałek – Piątek 08:00-20:00.

Poza ww. wymienionymi dniami i godzinami Centrum medyczne jest zamknięte, co oznacza, że połączenia telefoniczne mogą nie zostać odebrane, a wiadomości głosowe oraz e-maile otrzymają odpowiedź po odsłuchaniu.

§ 2 Umawianie wizyt

  1. W Centrum medycznym istnieje możliwość umawiania wizyt osobiście, telefonicznie, mailowo (rejestracja@premedicare.pl) lub przez stronę internetową (www.premedicare.pl)
  2. W dniu wizyty wykonywane są procedury, które ustalono podczas umawiania bądź wynikające ze skierowania (wizyty NFZ). Nie zostaną wykonane dodatkowe usługi, jeśli mogłyby wpłynąć na harmonogram innych zaplanowanych wizyt.
  3. Termin wizyty jest wiążący po przedpłacie 50% wartości wizyty w przypadku Pacjentów komercyjnych (dotyczy tylko wizyt komercyjnych).
  4. Umówienie wizyty w ramach NFZ wymaga podania kodu skierowania bądź dostarczenia skierowania najpóźniej w dniu wizyty.
  5. Podczas umawiania wizyty Pacjentka zostanie poproszona o przekazanie informacji do Ankiety.
  6. Najpóźniej w dniu wizyty, ale przed wizytą Pacjentka wypełnia specjalną Ankietę w wersji elektronicznej zawierającą m.in.:
    1. oświadczenie o upoważnieniu osoby bliskiej do uzyskiwania informacji o jego stanie zdrowia i o udzielonych świadczeniach zdrowotnych, wskazując imię i nazwisko osoby upoważnionej oraz dane umożliwiające kontakt z tą osobą albo oświadczenie o braku takiego upoważnienia;
    2. oświadczenie o upoważnieniu osoby bliskiej do uzyskiwania dokumentacji, wskazując imię i nazwisko osoby upoważnionej albo oświadczenie o braku takiego upoważnienia.
    3. link do Ankiety wysyłany jest przez Recepcję (sms), a po wypełnieniu przez Pacjentkę przychodzi na adres rejestracja@premedicare.pl

§ 3 Godzina wizyty

  1. Godzina wizyty jest orientacyjna i może ulec zmianie.
  2. Pacjent powinien poinformować o opóźnieniu przed planowaną godziną wizyty. Spóźnienie powyżej 15 minut może skutkować skróceniem wizyty o czas spóźnienia lub może wiązać się z odwołaniem wizyty, jeśli mogłyby wpłynąć na harmonogram innych zaplanowanych wizyt lub przesunięciem wizyty na inną godzinę lub koniec przyjęć w danym dniu.
  3. Pacjent jest zobowiązany do przybycia 15-20 min. przed umówionym badaniem w celu rejestracji i przygotowania dokumentacji lekarskiej.

§ 4 Odwoływanie wizyt

  1. W razie nieobecności Pacjent jest obowiązany odwołać wizytę. Wizytę należy odwołać najpóźniej 1 dzień roboczy przed jej ustalonym terminem.
  2. W przypadku odwołania wizyty na mniej niż 24 godziny przed jej terminem, przedpłata przepada (dotyczy wizyt komercyjnych).
  3. Trzykrotne z rzędu odwoływanie wizyt na mniej niż 1 dzień roboczy przed ustalonym terminem, trzykrotne odwoływanie wizyt w krótkich odstępach czasu bądź też niezgłoszenie swojej nieobecności, może skutkować odmową zapisów na wizytę w przyszłości (dotyczy wizyt komercyjnych).

§ 5 Zadatki

  1. W niektórych sytuacjach na etapie umawiania wizyty, Pacjentka komercyjna będzie zobowiązana uiścić opłatę w wysokości 50% wartości planowanej wizyty.
  2. Uiszczony zadatek podlega zaliczeniu na poczet planowanej wizyty. Brak uiszczenia zadatku, o którym mowa w ust. 1 skutkuje anulowaniem zarezerwowanego terminu wizyty.
  3. Formy płatności: gotówka, blik, karta płatnicza / karta kredytowa, lub przelew bankowy

Dane do przelewu
PreMediCare Sp. z o.o.
nr konta: 53 1020 4027 0000 1102 1450 8396
Tytuł przelewu: imię i nazwisko Pacjentki, data wizyty

W przypadku rezygnacji Pacjentki z wizyty, a w szczególności, nie poinformowania o anulowaniu
wizyty najpóźniej na 1 dzień roboczy przed wizytą – uiszczony zadatek nie podlega zwrotowi i
przepada w uiszczonej wysokości na rzecz Centrum medycznego.

§ 6 Przebieg wizyty. Odmowa wykonania procedury

  1. Przed rozpoczęciem procedury medycznej tożsamość Pacjenta zostanie zweryfikowana za pomocą dokumentu potwierdzającego tożsamość ze zdjęciem.
  2. Istnieje możliwość nabycia zapisu elektronicznego z wizyty (np. na płycie DVD lub innym nośniku), ale Pacjent powinien zgłosić takie życzenie przed rozpoczęciem procedury medycznej przez personel Centrum medycznego. Koszt nagrania zgodny z cennikiem.
  3. Centrum medyczne może odmówić wykonania procedury medycznej, jeżeli w ocenie Specjalisty stan zdrowia Pacjenta nie pozwala na bezpieczne przeprowadzenie procedury, a także z innych uzasadnionych przyczyn.
  4. Centrum medyczne odmówi wykonania procedury medycznej z przyczyn leżących po stronie Pacjentki takich jak:
    1. Wyniki poprzednich badań wykonywanych w innej placówce, wynik badania grupy krwi oraz przeciwciał uniemożliwia wykonanie zabiegu,
    2. Pacjentka odmówiła wypełnienia i podpisania dokumentów: klauzuli informacyjnej o przetwarzaniu danych osobowych lub formularza zgody na wykonanie procedury,
    3. Pacjentka zataiła przeciwwskazania do wykonania procedury, w tym informacje o stanie zdrowia, które zostaną ujawnione przez Centrum medyczne przed lub w trakcie procedury,
    4. Pacjentka nie przestrzegała zaleceń przed procedurą,
    5. Pacjentka zataiła fakt zażywania leków, których zażywanie stanowi przeciwwskazanie do wykonania procedury,
      wtedy zadatek przepada w uiszczonej wysokości na rzecz Centrum medycznego (dotyczy wizyt komercyjnych).
  5. Jeśli Centrum medyczne odmówi wykonania procedury medycznej lub odwoła wizytę z przyczyn leżących po stronie Centrum medycznego, zadatek podlega zwrotowi w uiszczonej wysokości. Centrum medyczne zobowiązane jest przekazać środki na rachunek bankowy Pacjentki w ciągu 14 dni roboczych od daty anulowania wizyty.

§ 7 Reklamacje

Złożenie reklamacji następuje drogą pisemną na adres Centrum medycznego lub e-mail (reklamacje@premedicare.pl) za potwierdzeniem odbioru ze strony Centrum medycznego. Rozpatrzenie reklamacji następuje w ciągu 14 dni od dnia jej otrzymania przez Centrum medyczne .

§ 8 Dane osobowe, kartoteki

  1. Dane Pacjentki i dokumentacja medyczna są ewidencjonowane w kartotekach. Informacje te są poufne i udostępniane jedynie uprawnionym pracownikom Centrum medycznego.
  2. Pacjentka wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych podpisując stosowną zgodę na wizytę i dodatkowe oświadczenie po zapoznaniu się z klauzulą informacyjną.

§ 9 Niepełnoletni Pacjenci

Pacjentka, która nie ukończyła 18 roku życia może korzystać z usług Centrum medycznego pod warunkiem posiadania pisemnej zgody opiekuna prawnego, rodzica lub jego obecności podczas procedury medycznej.

§ 10 Udostępnianie dokumentacji medycznej

  1. Centrum medyczne prowadzi i udostępnia dokumentację medyczną Pacjentów na zasadach określonych we właściwych przepisach prawa.
  2. Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
    1. do wglądu, w tym także do baz danych w zakresie ochrony zdrowia, w siedzibie Centrum medycznego;
    2. poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów, kopii lub wydruków;
    3. poprzez wydanie oryginału za pokwitowaniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, jeżeli uprawniony organ lub podmiot żąda udostępnienia oryginałów tej dokumentacji;
    4. za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej;
    5. na informatycznym nośniku danych.
  3. Za udostępnienie dokumentacji medycznej w sposób określony w ust. 2 punkt b i e powyżej, Centrum medyczne pobiera opłaty, z zastrzeżeniem innych przepisów wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
  4. Opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej w sposób określony w ust. 2 punkt b i e powyżej nie mogą być wyższe niż wysokość maksymalna określona przepisami ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Wysokość ww. opłat jest zgodna z aktualnym cennikiem urzędowym.

§ 11 Przepisy porządkowe

  1. Na terenie Centrum medycznego obowiązuje zakaz wprowadzania zwierząt oraz palenia wyrobów tytoniowych. Zaleca się wyłączenie lub wyciszenie telefonów komórkowych w gabinetach medycznych.
  2. Centrum medyczne udostępnia Pacjentce poczekalnię i wieszaki na odzież wierzchnią oraz toalety.
  3. Pacjentka i osoby towarzyszące ponoszą odpowiedzialność finansową za uszkodzenia powstałe z ich winy na terenie Centrum medycznego.
  4. Centrum medyczne nie odpowiada za pozostawione rzeczy w przestrzeniach ogolno dostepnych na terenie obiektu.

§ 12 Zmiany w regulaminie

Centrum medyczne zastrzega sobie prawo do zmian w Regulaminie. O wszelkich zmianach poinformuje na stronie internetowej. Pacjentka przystępująca do procedur medycznych z oferty Centrum medycznego oświadcza, że zapoznała się z Regulaminem i nie zgłasza co do niego żadnych zastrzeżeń. Dokonanie rezerwacji terminu jest jednoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu.